U ručni prtljag spada prtljag dimenzija i težine propisanih od strane avio kompanije,
obično 8-10kg i uračunat je u cijenu karte.
Ručni prtljag putnik unosi sa sobom u avion i smješta ispod sjedišta aviona ili u ormarić iznad sjedišta u kabini.
Ručni prtljag ne smije sadržati oštre predmete, eksplozivne materije, hladno i vatreno oružje.
Čekirani prtljag
Pod čekiranim prtljagom smatra se prtljag koji se predaje na šalteru za check-in.
Obično je većih dimenzija i težine u odnosu na ručni prtljag i kod nekih avio kompanija je uračunat u cijenu karte, dok se kod drugih naplaćuje posebno.
Avio kompanija propisuje dozvoljenu težinu čekiranog prtljaga, tako da kod nekih ne smije prelaziti 20kg, kod drugih 30, dok postoje i avio kompanije koje su prešle na “piece concept” (PC).
Piece concept podrazumijeva da putnik ima pravo na 1PC, tj. jedan komad prtljaga, težine do 23kg.
Višak prtljaga
Prilikom čekiranja putnika za let, vrši se vaganje čekiranog prtljaga.
U slučaju da težina prtljaga prelazi težinu propisanu od strane avio kompanije,
avio kompanija će dodatnu težinu naplatiti po svakom kilogramu viška.
Izuzetak su avio kompanije koje praktikuju Piece concept, gdje se putniku naplaćuje iznos još jednog komada prtljaga do 23kg.
Nepraćeni prtljag
Prevoz nepraćenog prtljaga vrši se po posebnim propisima prevoznika, u zavisnosti od težine, dimenzija i vrste prtljaga.
Avio kompanija zadržava pravo da ne izvrši prevoz prtljaga ukoliko tip aviona ne ispunjava uslove, ili se radi o vrsti prtljaga koju avio kompanija ne prevozi.
Preuzimanje prtljaga
Po slijetanju na destinaciju, putnik odmah preuzima prtljag.
Prema svim pravilima, izričito se zabranjuje da putnik nosi tuđi prtljag, posebno ukoliko se radi o licima koje ne poznaje.
Avio kompanija nije dužna da provjerava da li je putnik uzeo svoj prtljag, a u slučaju gubljenja ili kašnjenja prtljaga, putnik se javlja aerodromskom odjeljenju Lost&Found.
U službi Lost&Found, putnik popunjava obrazac sa detaljima vezanim za izgled prtljaga, sadržaj i procijenjenu vrijednost prtljaga, daje svoju adresu i kontakt telefon i čeka povratne informacije od službe.
Montenegro Tourist Service ne snosi odgovornost za izgubljeni ili oštećeni prtljag, i samim tim prijavu za izgubljeni ili oštećeni prtljag putnik upućuje avio kompaniji samostalno.
Rok za prijavu izgubljenog prtljaga je do 21 dan, dok je rok za reklamaciju oštećenog prtljaga najkasnije 7 dana od dana preuzimanja prtljaga.